Bouwen aan professionalisering

Stimac is de afgelopen jaren met een uitgebreid dienstenpakket flink gegroeid. Ze kunnen nu op alle facetten flexibele technische ondersteuning aanbieden binnen de machinebouw. Het is daarom tijd om deze professionaliseringslag ook in de communicatie door te gaan voeren met een herkanbare uitstraling. We gaan een duidelijke positie in de markt claimen. Daarbij leggen we extra focus op Stimac als werkgeversmerk, omdat er een grote schaarste heerst in monteurs op de arbeidsmarkt.

We maken het persoonlijk.

Bij Stimac staan de eigen medewerkers voorop. Zij zijn de vaste gezichten bij de opdrachtgevers voor onderhoud en productieoptimalisatie. Zo leren ze de weg kennen en weten ze wat er op de werkvloer van de partners speelt. In deze branche, waar met veel externen wordt gewerkt, is dit vrij uniek. Door deze persoonlijke en laagdrempelige aanpak van Stimac zijn de medewerkers dan ook de ware ambassadeurs van Stimac. Zij staan dan ook voorop in onze communicatie.

Een onderscheidende werkgever

Stimac gelooft in samen bouwen. Daarom zorgt men ook voor een groepsgevoel onder de medewerkers. Met en van elkaar leren. Stimac investeert veel in de kennis van zijn eigen medewerkers, zodat de kwaliteit van de dienstverlening toeneemt. Zo vindt men men de kennis die men bij de vakscholen opdoet te minimaal. Daarom heeft Stimac zelfs eigen praktijkruimtes in hun pand ingericht. Harm (mede-eigenaar) neemt hier de jonge medewerkers één middag per week apart om dieper in te gaan op de praktijkvoorbeelden. Met onze werving maken we dan ook een verschil tussen ervaren monteurs en BBL-leerlingen.

 

HR_Stimac_poster_BBL_A3_03.jpg

Wat hebben we gedaan?

  • Positionering
  • Arbeidsmarktcampagne
  • Conceptontwikkeling
  • Middelenplan

Meer weten?