als er nog
NiEtS Is
Merknaamgeving | Visual identity
Branding | Introductiecampagne
Voor een reclamebureau is het heerlijk om met een schone lei te beginnen. Voor drie organisaties die samen verder gaan onder één naam is het nogal wat. Stap voor stap zijn we met de directie en het communicatieteam dichter bij een mooi eindresultaat gekomen.
Senzer is de naam
Eerst maar eens even een nieuwe naam bedenken. Met ambitieuze voorwaarden zijn we aan de slag gegaan. Uit tien voorstellen zijn drie favorieten gekozen. Met een stemronde van het directie- en communicatieteam werd de keuze gemaakt. Senzer is de naam. Het logo waarin twee mannetjes een schakel vormen, werkgever en werknemer, volgde snel.
ssst, niets
verklappen hoor
Met een teasercampagne wekken we nieuwsgierigheid op en geven we lading aan het nieuwe merk zonder de naam prijs te geven. Centraal in de campagne: de verbinding tussen emotionele kernwaarden die herkenbaar zijn voor het nieuwe merk.
Wat gaat het worden?
Bij de medewerkers van de drie organisaties werd de spanning naar 1 oktober 2016 steeds groter. Wat zal de nieuwe naam worden? Hoe ziet het logo eruit? Om een feest van herkenning te creëren hebben we bij de onthulling van het nieuwe logo het beeldmerk subtiel in de teasercampagne verwerkt.
een-tweetje
Het vervolg, de introductiecampagne. Na de onthulling van de naam in het Lavans-stadion gaven we inhoud aan de gekoppelde kernwaarden. Met natuurlijk het nieuwe merk als afzender.
Een nieuw merk
is geboren
40 busjes en caddy’s, 50 advertenties, 20.000 social media views verder staat het nieuwe merk als een huis.
Wat hebben we gedaan?
- Merknaamgeving
- Visual identity
- Branding
- Introductiecampagne