Ik kan het
via mijnciro.nl

Zelf je eigen medische gegevens inzien heeft veel voordelen. Zo kunnen patiënten nog beter meedenken, meepraten en beslissen over hun eigen behandeling. En dat kan altijd en overal op een veilige manier. Vandaar dat Ciro bouwde aan een eigen patiëntenportaal, MijnCiro.nl. Maar hoe zorg je ervoor dat alle patiënten gebruik gaan maken van dit digitale platform? We ontwikkelde een concept waarbij de voordelen voor jou als patiënt worden uitgelicht

Case_MijnCiro_posters.jpg

 

 

 

 

De campagne

Overal in het gebouw van Ciro Horn kwam je posters en brochures tegen, stonden verschillende roll-up banners, werden introductiefilmpjes als narrowcasting ingezet en was er meerdere malen per week een balie met een medewerker van Ciro aanwezig in de foyer. Daar kon je meer informatie en uitleg krijgen over MijnCiro.nl. Uiteraard was deze informatie samen met een filmpje ook op de landingspage www.mijnciro.nl te vinden.

Case_MijnCiro_folderhouder.jpg

Specialist zijn we samen

Dit is de visie van Ciro en daar past MijnCiro.nl perfect bij. Eigen medewerkers moesten namelijk ook de voordelen van MijnCiro.nl zien. Zo is er ook een video voor de medewerkers gemaakt om hen te triggeren en bewust te maken. Zij zijn tenslotte het gezicht van Ciro voor de patiënten en zullen hen dus moeten kunnen inlichten over de mogelijkheden van MijnCiro.

Lekker luchtig

Bij Ciro kom je meestal met een chronische (long-)aandoening. Onderwerpen zoals longziekten en hartfalen zijn emotioneel beladen. Uiteraard sluit de communicatie daar ook op aan. Maar het was ook de reden dat deze campagne enthousiast ontvangen werd. De humoristische beelden zorgde voor een grote glimlach bij zowel medewerkers als patiënten.

Wat hebben we gedaan?

  • Introductiecampagne
  • Conceptontwikkeling
  • Middelenplan
  • Landingspage

Meer weten?