Een aPp Als 
GereeDschaP

Een foto van hout met daarop een schetsje met maten is bij ArcelorMittal een veel voorkomende bestelling van zetwerk. En dat is natuurlijk erg foutgevoelig. Vandaar dat ArcelorMittal een app introduceert waarmee je op een snelle en gemakkelijke manier orders van klanten kan verwerken. De app fungeert als gereedschap waarmee je zetwerk kan bestellen. De naam TOOL past er dan ook perfect bij!

Case_ArcelorMittal_fototafel2.jpg

De campagne

Gemak. Dat is het uitgangspunt voor de TOOL-app. We moeten het de gebruiker dan ook zo makkelijk mogelijk maken. Daarom hebben we Charlotte op pad gestuurd om bij bestaande klanten de TOOL-app te introduceren. Door rustig op een goede stoel en een kopje koffie de voordelen van de app door te nemen, werd Charlotte een graag geziene gast op de bouw.

Het gemak van de TOOL-app en de aankondiging van de komst van Charlotte werd ondersteund door nieuwsbrieven gericht aan de bestaande klanten. Daarnaast werd men bij geleverde bestellingen via kaarten attent gemaakt op het gemak van de TOOL-app.

Case_ArcelorMittal_phone.jpg

Case_ArcelorMittal_fototafel.jpg

Dat werkt! 

25% van de bestaande klanten van ArcelorMittal, was al in deze eerste fase overtuigd van het gemak van de TOOL-app en werken er al dagelijks mee. Op naar fase 2 om dit percentage te verhogen...

Wat hebben we gedaan?

  • Conceptontwikkeling
  • Productnaamgeving
  • Introductiecampagne
  • Fotografie

Meer weten?