iedEreEN op
eEN lijn

Er is een nieuwe koers uitgezet voor Smurfit Kappa wereldwijd. Voordat je die kan bevaren, eerst maar eens de bemanning op één lijn krijgen. Zes merkwaarden werden ontwikkeld om deze doelstelling voor elkaar te boksen. Smurfit Kappa Benelux gaf ons de opdracht om een interne campagne op te zetten waarbij we de zes merkwaarden intern gaan laden.

Case_SmurfitKappa_Poster_Kick-off_2000px.jpg

 

 

een blauwe lijn als rode draad

Smurfit Kappa Benelux kent 14 vestigingen, elke vestiging met zijn eigen specialisme, cultuur en historie. Om alle werknemers en de verschillende vestigingen in verbinding met elkaar te brengen bedachten we het thema Blueline. Een communicatieplatvorm dat ervoor zorgt dat alle werknemers binnen de Benelux van elkaar kunnen leren, elkaar motiveren en inspireren en stimuleerd de samenwerking met andere vestigingen op te zoeken. Met een postercampagne en een introductievideo trapten we het internal branding traject af.

Case-Smurfit-Kappa-Blauwe-lijn.jpg

Merkwaarden laden

Het is mooi dat een merk als Smurfit Kappa merkwaardes heeft om de interne organisatie op één lijn te krijgen. De basis is daarmee gezet. De volgende fase is het inhoudelijk maken van deze merkwaardes zodat iedere Smurfit Kappa Benelux werknemer zich ermee kan identificeren en kan toepassen in de praktijk. Via de Blueline campagne gaven we inhoud aan de waardes, maar dat niet alleen. We koppelde de waardes ook aan klantcases, historische mijlpalen, hot topics, innovaties en inspirerende projecten. Via interne posters, de Bluelinekrant en narrowcasting brachten we de campagne aan de man. 

Case-Smurfit-Kappa-Posters.png

Case-Smurfit-Kappa-Krant.png

14 vestigingen in de benelux

De campagne is in verschillende talen ontwikkeld en door de vestigingen intern uitgerold. Natuurlijk is internal branding een on-going proces, met deze campagne is de start gemaakt. Volgende stap: van de Blueline een app maken zodat medewerkers nog veel meer met elkaar kunnen delen. Wordt vervolgd!

Wat hebben we gedaan?

  • Creatief concept
  • Content creëren
  • Communicatiestrategie
  • Video

Meer weten?