Onze zorg jouw verhaal

Elke dag zetten de medewerkers van Oktober zich in om persoonlijke zorg en ondersteuning te bieden aan cliënten en hun naasten. Met humor, warme aandacht en oprechte interesse in hun zorgen en behoeften staan ze voor hen klaar. Ze blijven vragen stellen, en ze gaan op zoek naar het verhaal achter de cliënt.

Maar andersom is het ook fijn om deze betrokkenheid en interesse te ontvangen en je verhaal kwijt te kunnen als medewerker. Ze zorgen er immers samen voor dat Oktober een plek is waar iedereen zich thuis voelt. Dit is de reden waarom we voor de arbeidsmarktcampagne de rollen eens omdraaien. We laten cliënten de vraag stellen wat (nieuwe) medewerkers motiveert. Zij gaan op zoek naar het verhaal achter de medewerker.

Case_Oktober_adv_2.png

 

 

Dus vertel.

Bij Oktober zorgt men niet alleen goed voor hun cliënten. Ze zorgen ook goed voor hun medewerkers! Zo geven ze alle kansen om jezelf te ontwikkelen en willen zij, en hun cliënten, dat medewerkers elke dag met een fijn gevoel bij Oktober werken.

Dus vertel, wat is jouw verhaal? Waar liggen je interesses? Wat zijn jouw drijfveren? Wat zijn je talenten? En hoe kunnen wij bijdragen aan jouw werkgeluk?

 

Case_Oktober_Flyer_B.png
 

Communiceren met lef

Oktober had op het moment dat Sterk gevraagd werd voor hun emlpoyer branding, net gekozen voor een naamsverandering en positionering. De uitdaging was de nieuwe positionering en de naam Oktober ook meer kracht bij te gaan zetten in het werkgeversmerk. Maar wat onderscheid Oktober als werkgever van de andere zorgorganisaties? En dan ook nog eens in een arbeidsmarkt waar schaarste is.

We zijn hiervoor met een merkmappingsessie op zoek gegaan naar de employee value proposition. We hebben deze in onze campagne per doelgroep (student, starter, latent zoekende en switcher) extra uitgelicht. Zo is voor een starter door ontwikkelen erg belangrijk, terwijl de latent zoekenden meer kijken naar flexibiliteit en waardering.

 

Gif-man_creabea_1.gif

 

Resultaat

Door cliënten in te zetten, en juist hun interesse te laten tonen naar de drijfveren van werknemers, zet Oktober zichzelf neer als een herkenbaar, krachtig, onderscheidend werkgeversmerk met lef. En bovendien met een tikkeltje humor. Wat zowel tijdens de presentatie van concepten en het uitrollen bij werknemers een glimlach op het gezicht toverden. Er gaat namelijk niet boven een fijne samenwerking.

Wat hebben we gedaan?

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Conceptontwikkeling
  • Mediastrategie
  • Online bannering

Meer weten?