doelgrOEp
zOndER meDia

Wat doe je als je poteniële kandidaten, top Java-specialisten, nagenoeg geen media gebruiken en zich alleen online richten op zeer specifieke content of zich volledig storten in de boeken variant van de Game Of Thrones? Dan richt je de communicatie volledig in voor en tijdens het Java-congres van Nederland.

Case_Salves_Campagne_Boardroomgorilla.jpg

Case_Salves_Landingspage_Boardroomgorilla.png

Doelgroeponderzoek

Op zoek naar zes best-in-class Java-specialisten, dat vraagt om een grondige aanpak. Eerst maar eens de doelgroep in kaart brengen. Middels een kwalitatief doelgroeponderzoek kwamen we te weten dat Java-specialisten geen of nauwelijks media volgen. Geen TV, geen radio, geen krant, zelfs geen journaal. Waar ze zich mee bezig houden is enerzijds vakinhoudelijk en anderzijds met fantasy, zoals Game of Thrones (meestal in boekvorm). Ook het vinden van een nieuwe baan gaat praktisch nooit via de gangbare media, meestal worden ze door een bekende uit het vak benaderd. Moeilijk te bereiken doelgroep dus. Of toch niet?

 
campagnestrategie

Waar komen alle Java-specialisten van Nederland samen, op het nl.jug, hét Java-congres van Nederland. De strategie om de campagne te koppelen aan het congres was al snel een feit. Salves werd zelfs cosponsor van het congres. Hierdoor hadden we de mogelijkheid om te adverteren in diverse middelen in de aanloop naar en tijdens het congres. De landingspage, met succesverhalen en koppelingen met diverse social media, deed de rest.

Geen saaie presentatie maar een real-life game

D-day, oftewel, het imago van Salves als werkgever 1-op-1 presenteren aan je doelgroep tijdens het Java-congres. Niet met een standaard presentatie, maar met een video-game die was gekoppeld aan een real-life drone. Ontwikkeld door de specialisten van Salves zelf. Want ja, naast het werken voor opdrachtgevers krijgen Java-specialisten bij Salves de ruimte om eigen projecten te ontwikkelen. Hoe gaaf is dat!

Case_Salves_Game_of_drones_Game1.jpg

Case_Salves_Game_of_drones_Game2.jpg

Case_Salves_Game_of_drones_Game4.jpg

 

High-score

Al vanaf het moment dat de landingspage online stond gonste het al rond dat Salves op zoek was naar de beste Java-specialisten van Nederland. Gedurende de campagne is het beoogde resultaat behaald. Een absolute high-score dus.

Wat hebben we gedaan?

  • Doelgroeponderzoek
  • Conceptontwikkeling
  • Campagnestrategie
  • Artwork

Meer weten?