de kracht vAn
eEN fRieTzaK
Wat doe je als je 24 nieuwe medewerkers voor één locatie zoekt en je employer brand geen bekendheid heeft? Wat ons betreft bedenk je dan een opvallende campagne en dat vonden ze bij Agristo, producent van aardappelproducten (wereldwijd), ook. Samen met werving- en selectiebureau boekten we een resultaat om je vingers bij af te likken.
162.000 huishoudens ontvingen een Agristo frietzak die ze tijdens de open dagen konden vullen.
een frietzak als campagnedrager
24 nieuwe werknemers werven, een ambitieuze doelstelling voor een employer brand met een zeer lage naamsbekendheid. Een strategische aanpak bleek de oplossing te zijn. Allereerst de sollicitatiedrempel verlagen door het organiseren van open dagen. Dat was nodig in een tijd (2011) dat werknemers vooral bang waren hun huidige baan op te zeggen. De tweede barrière, de lage naamsbekendheid, doorbraken we met een eenduidige, geïntegreerde campagne waarbij de merknaam extra geladen wordt en het product de hoofdrol speelt.
Een vet goed resultaat
De honger in de regio Tilburg was groot. Ruim 900 bezoekers aan de open dagen hadden wel trek in een baan bij Agristo, en natuurlijk in een heerlijk patatje. Doelstelling behaald, missie geslaagd.
Wat hebben we gedaan?
- Conceptontwikkeling
- Arbeidsmarktcampagne
- Naamsbekendheid creëren
- Productie