04/05/2017

Heel Tilburg kleurt oranje

Afgelopen week is onze Willem neergestreken in het Brabantse Tilburg om daar zijn verjaardag groots te vieren. Heel Tilburg kleurt oranje en iedereen viert mee. De Zeefdrukfabriek in Tilburg kan dit natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom hebben we een (online) actie opgezet met een koninklijk tintje, en met succes! 

Het idee was geboren, namelijk een speciale ‘Willem’ kledinglijn opzetten. Maar hoe breng je deze actie online onder de aandacht? Door verschillende middelen in te zetten, adverteren en targetten op de vooraf gedefinieerde doelgroep met specifieke eigenschappen. Twee volle weken heeft de campagne gelopen. Geslaagde actie? Zeker!

 

Voorafje

Meer naamsbekendheid in de regio, dat was de doelstelling van De Zeefdrukfabriek. Wanneer de koning Tilburg bezoekt is dit natuurlijk een uitgesproken kans om hierop in te spelen. De Zeefdrukfabriek levert kwalitatieve kledingbedrukkingen en gaan elke uitdaging aan. Zo ook voor deze campagne. Speciaal voor Koningsdag zijn er verschillende illustraties van Willem gemaakt met pakkende quotes om op een leuke manier te begroeten. Voor deze actie is een speciale webshop opgezet, namelijk de Zeefdrukshop. Bezoekers konden online hun shirt, polo of sweater kiezen, favoriete Willem illustratie en natuurlijk een toffe quote. Naast de webshop zijn er meerdere berichten en afbeeldingen opgemaakt, speciaal afgestemd op de doelgroep. 

 

En go!

De social media kanalen Facebook en Instagram zijn ingezet om deze actie te promoten. Er werden diverse banners opgemaakt, afgestemd op elke doelgroep. Het bereik was enorm tegen een relatief laag budget. Het geheim van succes zat in de targeting, monitoring en bijsturen. Maar dat niet alleen! Tilburg.com en De Zeefdrukfabriek hadden namelijk de handen ineengeslagen om ook een speciale Kwèèkers collectie op te zetten. De Kwèèkers zijn Tilburgse uitspraken en zeer bekend in de regio. De tien beste zijn uitgekozen en werden ook bedrukt op de kleding. Er is zelfs een speciale winactie opgezet om ‘Het gouden shirt’ te vinden. Mensen hebben massaal gezocht en dat was te merken! We hebben zelfs een foto ontvangen van een van de winnaars die met trots het shirt draagt! 

Sterk Reclamebureau_Zeefdrukshop_Koningsdag_inzet.jpg

Het resultaat?

  • Meer conversie naar de website 
  • Meer dan 150 bestellingen in de webshop
  • Met een minimaal budget, meer dan 15.000 mensen bereikt in Tilburg op voorhand bepaalde doelgroepen
  • 10% meer likes gegenereerd op Facebook
  • Veel leuke reacties gehad op de kleding
  • Direct merkbaar dat er meer aanvragen bij De Zeefdrukfabriek binnenkomen

 

We kunnen wel stellen dat de naamsbekendheid van de Zeefdrukfabriek verhoogd is. Succesvolle campagne? Absoluut! Mede dankzij de fijne samenwerking met Tilburg.com, zullen in de toekomst wellicht nog meer leuke acties opgezet gaan worden…

 

Wil je meer weten over online adverteren, of denk je eraan om het zelf in te gaan zetten? Vraag het Lisa, zij kan je daar mee over vertellen!

Lisa van Vijfeijken Projectmanager +31 (0)499 423 404 LinkedIn

Share