07/04/2020

Een Sterk Brand Management System, Frontify

Het is verleden tijd met wildgroei van jouw merk, het zoeken naar het juiste lettertype, het continue doorsturen van logo’s en andere huisstijlelementen. Google gebruiken om je eigen beelden te zoeken? Zeg maar ‘Hallo’ tegen een eigen beeldenbank met eenvoudige zoekfunctie. Je wil merkconsistentie in jouw Brand Identity. Daarom bieden wij Frontify aan. Oftewel, een online Brand Management Systeem dat zorgt voor overzicht, structuur, gemak en controle. Alle waarheden over jouw merk staan centraal op één plek, en is direct te downloaden. Een ideaal hulpmiddel om merkconsistentie binnen jouw organisatie door te voeren. Dat wil toch ieder bedrijf van klein tot groot?

De uitdaging

Het is erg moeilijk en enorm tijdrovend om consistentie in je merk te behouden. Je wil zowel binnen als buiten jouw organisatie de regie houden over je communicatie-uitingen.  We zien vaak dat organisaties de huisstijlelementen niet helemaal op de juiste manier gebruiken. Ze raken zoek en gaan zelf aan de slag om het aan te passen. En voor je het weet heb je tientallen versies van jouw logo dat door meerdere partijen (ongevraagd) wordt ingezet.

Maar laten we even teruggaan naar wat merkconsistentie nu precies is. Het juist gebruik maken en inzetten van jouw brandstory, tone-of-voice, logo, kleuren, typografie, beelden en iconen. Een herkenbare stijl die gecreëerd is bij de positionering en visual identity van jouw merk. Consistentie in deze stijl kunnen we dankzij Frontify waarborgen.

 

Overzicht, structuur, gemak en controle

Met Frontify maak je jouw dagelijkse activiteiten op het gebied van branding, marketing en ontwikkeling makkelijker en meer gestroomlijnd. Alle waarheden rondom jouw organisatie staan dus op één plek en zijn direct te downloaden. Naast huisstijlelementen kan je ook standaard middelen publiceren zoals een PowerPoint template of een Word template. Op dit platform staan de huisstijlelementen die jij wil vastleggen op een gestructureerde wijze. Zodra er iets verandert binnen de organisatie, pas je dit aan binnen Frontify, waardoor iedereen zeker het laatst gecorrigeerde bestand gebruikt. Door de statistieken die achter het platform zitten, kun je controleren wie, wat en wanneer downloadt. Zo weet je meteen of men altijd nog up-to-date bezig is met jouw merk.

Omdat alles vanuit een beschermde cloud wordt gedeeld, biedt dit platform veel kansen. Overal waar je aan het werk bent, thuis of in het buitenland, je kan altijd bij jouw essentiële huisstijlelementen en bestanden waardoor werken voor en met jouw merk nog efficiënter wordt!

Je kan rechten toekennen aan de gebruikers zodat niet iedereen overal bij kan. Dit is zowel intern voor de organisatie belangrijk als extern om samen te werken met jouw partners. Denk daarbij aan drukkerijen, copywriters, mediabureaus, webbouwers, online marketing etc. Wij van Sterk zorgen uiteraard voor strategie, creatie, advies en regie over jouw merk.

Binnen dit platform is het ook mogelijk om meerdere integraties te koppelen. Waarschijnlijk maak je gebruik van verschillende tools binnen de organisatie die jouw alledaagse oplossingen versimpelen. Denk hierbij aan VIMEO, Slack, iStock etc. Ideaal om dit via Frontify te beheren.   

 

De beste samenwerking

Samen met Frontify maken wij dit platform, dat eerst alleen geschikt was voor grote merken, beschikbaar voor MKB-bedrijven. Samen met jou kijken we naar de inhoud en invulling die dit platform gaat krijgen van jouw merk. Zo komen we tot de beste oplossing die je werk nog eenvoudiger gaat maken. Dit platform kan je dan ook gemakkelijk zelf beheren of doe je in samenwerking met ons.

 

Interne samenwerking

Binnen de organisatie is het ook mogelijk om de workflow aan te passen met behulp van Frontify. Via de tool Workflow kun je elkaar gemakkelijk op de hoogte brengen over de status van bepaalde projecten. Je kunt direct feedback geven op een middel en de juiste personen aanhaken voor het project. Ben je bijvoorbeeld bezig met een social post en je wil deze nog reviewen met twee collega’s? Tag hun in het project en ze kunnen eenvoudig aangeven wat eventueel anders moet. Na uploaden van de juiste versie kan direct iedereen gebruik maken van deze post.

 

Wil jij kijken naar de mogelijkheden binnen jouw organisatie?

Neem contact op met Patrick van der Sommen, patrick@sterkreclamebureau.nl. Samen kijken we naar de beste oplossing om voor jou merkconsistentie aan te bieden!

Lisa van Vijfeijken Projectmanager +31 (0)40 78 21 203 LinkedIn