24/01/2018

Creativiteit in beeld

Daar heb je Ariane weer, “the overexposed stock image model”, zoals ze zichzelf noemt. En daar zien we voor de zoveelste keer het welbekende mannetje uit de Microsoft-bibliotheek voorbijflitsen.

Tijdlijnen, presentaties en onlinedocumenten staan er vol mee: standaardisatie. Superhandig natuurlijk, zelf aan de slag gaan met beeldmateriaal dat goedkoop en snel voorhanden is. Maar is er nog ruimte voor originaliteit? Volgens ons wel.

 

Zoals gezegd: stockfoto’s zijn snel in te zetten, goedkoop en uiterst efficiënt. Dit zijn in een paar woorden de redenen waarom marketeers, accountmanagers, afdelingsmanagers, directieleden en de rest van werkend Nederland vol overgave aan de slag gaan met direct beschikbaar beeldmateriaal. Allemaal online of via andere digitale bronnen aangeboden. Meestal legaal en soms ook (vaak door de gebruiker geheel onbewust) illegaal in gebruik. Is het een zonde? Nee hoor. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? En de kwaliteit van de beelden zijn tegenwoordig (als je tenminste goed zoekt en selecteert) echt niet meer om je voor te schamen. Een ander verhaal wordt het als je meer eigenheid wilt uitstralen en met visuele aspecten de identiteit van je merk wilt versterken of met creatieve ideeën, relevantie en authenticiteit een groter wow-effect wilt bereiken. Als je dan automatisch denkt aan kosten die de pan uit rijzen, onthoud dan dat het ook op een laagdrempelige manier kan.

 

Originaliteit

Dat online content creëren vandaag de dag een bloeiende markt is, is een feit. Als bureau voor positioneringen en campagnes kunnen we niet achterblijven en hebben we ons deze discipline eigen gemaakt. Voor veel van onze klanten ontwikkelen we op regelmatige basis online content waarbij het nodig is om creativiteit in te zetten. Daarbij houden we altijd de merkgedachten en visual identity in ons achterhoofd. Onze kracht zit hem dan in het feit dat we de klant en zijn merk goed kennen omdat deze laatste vaak mede door ons is ontwikkeld, waardoor we snel en efficiënt kunnen schakelen.

 

Slimoentjes_Laboratotium_website.jpg

 

Sioux-LIME is zo’n opdrachtgeve. Voor dit wiskundige engineeringbureau mogen we regelmatig onze raderen laten draaien en onze Photoshopkunsten inzetten. Voor onder andere online cases, rapporten en presentaties ontwikkelen we keer op keer beeldende kunstwerkjes met de zogeheten “Slimoentjes” in de hoofdrol. Wat ons betreft een zeer onderscheidende visual identity die we zonder al te hoge kosten kunnen uitbreiden.

Bekijk de case >