Arbeidsmarkt-
communicatie

Waar vinden we de juiste medewerkers op de arbeidsmarkt, zowel qua kennis, ervaring als persoonlijkheid? En hoe springen we bij hen in het oog? Twee vragen die opdrachtgevers regelmatig aan ons voorleggen. Sterk Reclamebureau weet wel raad met vragen over arbeidscommunicatie. Ons antwoord draait om omdraaien.

 

Laten we eens niet onder de loep nemen wat jij als werkgever zoekt, maar wat jouw ideale medewerker najaagt. Dan zijn we al een stap dichterbij. 

Via opvallende campagnes gaan we op zoek naar precies de goede medewerkers voor specifieke functies. Via een frietje met, bijvoorbeeld. Dat kan mayonaise zijn, maar ook een vaste baan bij Agristo, een wereldspeler op het gebied van aardappelproducten die kandidaten uitnodigde om kennis te maken tijdens de baanproefdagen. Met creativiteit en gezond verstand resultaat boeken dus. Dat resultaat bestond overigens uit 1200 aanmeldingen, onder meer van precies de goede mensen voor Agristo. 

Arbeidsmarktcommunicatie.png

Employer-branding_wit.png

 

Talent vinden én binden

Soms heeft de vraag (indirect) niet zozeer betrekking op het vervullen van vacatures, als wel op het aantrekken en behouden van talent. Een strategisch vraagstuk dus. Samen met onze opdrachtgevers gaan we op zoek naar een authentieke en onderscheidende positionering. Deze vertalen we naar een campagne die medewerkers bindt en blijft boeien: employer branding.